loading...
حسابداري امروز
مدير سايت بازدید : 24453 سه شنبه 02 خرداد 1391 نظرات (10)

NPV چيست ؟ Net Present Value  يا به اختصار NPV به مفهوم خالص ارزش فعلي است.


ارزش فعلي خالص عبارت است از : مجموع ارزش فعلي جريان هاي نقدي ورودي ، منهاي ارزش فعلي كل وجوهي كه در زمان حال سرمايه گذاري مي شود.

ارزش فعلي خالص يكي از بهترين معيارهايي است كه بدان وسيله طرحهاي سرمايه اي را ارزيابي مي كنند.


براي آشنايي بيشتر با برخي مفاهيم و واژه هاي خاص به پست معرفي كامل نرخ بازده داخلي IRR و تابع آن در اكسل مراجعه كنيد.


براي درك بهتر ، ما بايد ارزش تمام جريان هاي نقدي كه بعد از سال صفر وارد ميشوند را به ارزش آنها در سال صفر برسانيم.

يعني اگر يك جريان نقد 10 سال بعد وارد مي شود بايد ببينيم كه در سال صفر چقدر ارزش دارد ، چون همه مي دانيم كه ارزش پول طي زمان كاهش مي يابد.


با مثال زير شما به خوبي متوجه اين موضوع خواهيد شد :

مثال : كارخانه آلفا كه توليد كننده ي چندين محصول است ، با مشكلي در خط توليد يكي از توليدات خود مواجه شده است.ماشين آلات اين خط توليد از رده خارج شده اند و شركت سه راهكار را پيش رو دارد.براي تهيه طرح توجيهي اطلاعاتي به مديرمالي اين شركت ارائه داده است ،تا بر مبناي آنها محاسبات خود را انجام دهد.تنها معيار تصميم گيري در اين مورد استفاده از تكنيك خالص ارزش فعلي است.نرخ بازده مورد نظر مديريت نيز 20 درصد است.


  

مدير سايت بازدید : 2345 دوشنبه 01 خرداد 1391 نظرات (0)

محاسبات انحرافات سربار ، به علت دخيل بودن آنها در بهاي تمام شده محصولات ، يكي از مهمترين مراحل در حسابداري صنعتي است . و گاهاً  يكي از سختترين و پيچيده ترين محاسبات در تعيين بهاي تمام شده واقعي محصولات است.


در اين پست ، فايل محاسبه انحرافات سربار كه توسط آقاي دكتر ساعي ، عضو محترم هيات علمي حسابداري دانشگاه فردوسي ، تهيه شده است ، جهت دانلود و استفاده دانشجويان و همكاران در سايت قرار گرفته است.


مي توانيد اين فايل ارزشمند را براي اولين بار از سايت حسابداري امروز دريافت كنيد. 


مدير سايت بازدید : 2084 شنبه 30 اردیبهشت 1391 نظرات (0)

براي آشنايي با امكانات نرم افزار اكسل ، كمپاني مايكروسافت MicroSoft ،اقدام به انتشار چندين فايل الگو نموده است . اين فايل ها Template نام دارند و براي معرفي انواع كارهايي كه مي توان با نرم افزار اكسل انجام داد طراحي شده اند.ازجمله :

1  - انواع محاسبات
2 - انواع نمودارها 
3 - فرمت بندي ها 
4 - انواع ليست ها 
و .... 

در اين پست مجموعه كامل اين فايل ها كه بالغ بر 140 مورد است ، با حجمي كم ، براي شما عزيزان آماده شده است.اميدواريم كه مفيد واقع گردد.


مدير سايت بازدید : 2481 پنجشنبه 28 اردیبهشت 1391 نظرات (1)


تسهيم سربار دواير خدماتي به توليدي ، يكي از مهمترين قسمت ها در تعيين بهاي تمام شده محصولات و خدمات است . تسهيم سربار بيشتر در درس صنعتي 1 مورد بحث قرار مي گيرد .به طور كلي از يكي از سه روش زير براي تسهيم بهاي سربار دواير خدماتي به دواير عملياتي استفاده مي شود : 


  1. روش مستقيم
  2. روش يك طرفه ( گام به گام يا پلكاني )
  3. روش دو طرفه ( رياضي ) 


در فايل اكسلي كه به زحمت يكي از دوستان تهيه شده است ، تمامي اين روش ها به طور اتوماتيك محاسبه مي شوند.كافي است شما مبالغ و مباني تسهيم سربار را در فايل وارد كنيد ، تا به صورت خودكار هر سه روش محاسبه شوند.( متن كامل راهنما ، در فايل گنجانده شده است).


مي توانيد اين فايل را در محاسبه سربار در سطوح مختلف و گسترده استفاده كنيد ، هم چنين براي حل تمرين هاي كتاب صنعتي 1 نيز مفيد مي باشد. 


مدير سايت بازدید : 5488 یکشنبه 24 اردیبهشت 1391 نظرات (0)


بودجه بندي يكي از مهمترين اعمال در رشته حسابداري مي باشد.كساني كه قصد دارند در واحدهاي تجاري شروع به كار نمايند ، بايد به مبحث بودجه بندي به صورت كامل تسلط داشته باشند . 


بودجه يكي از ابزار برنامه ريزي و كنترل است كه سياست هاي واحد تجاري ،براي دوره آتي را در آن منعكس مي كنند.از قبيل : فروش ، سربار ، بهاي تمام شده و ...


در اين پست مجموعه بودجه هاي يك شركت را در يك فايل اكسل گرد هم آورده ايم ، كه به جهت آشنايي دانشجويان رشته حسابداري و مديريت بسيار مفيد است.


مدير سايت بازدید : 1824 پنجشنبه 21 اردیبهشت 1391 نظرات (0)




كتاب پيش رو ترجمه  كتاب Teach Yourself Visually Excel 2010 مي باشد كه در آوريل 2010 منتشر شده است . ناشر اين كتاب ، انتشارات Wiley  از معتبرترين و قديمي ترين ناشران آموزشي در زمينه هاي گوناگون مي باشد.


مجموعه كتاب هاي Teach Yourself Visually انتشارات Wiley با شعار " كمتر بخوانيد ، بيشتر بياموزيد " سعي دارد تا موضوع مورد بحث را به صورت خلاصه و كاربردي به خواننده ارائه دهد تا از خستگي ناشي از مواجه شدن با صفحات و مطالب آموزشي حجيم بكاهد . در كنار مطالب مختصر ، محيط گرافيكي و تمام رنگي كتاب ، هر خواننده اي را در هر گروه سني جذب مي كند و با وجود ظاهر ساده و قابل فهم ، داراي محتوايي غني است كه اين امر مرهون گروه طراحي كتاب مي باشد.



مدير سايت بازدید : 1395 شنبه 16 اردیبهشت 1391 نظرات (0)

 


 كتابي كه اكنون پيش رو داريد، كتاب آموزشي صفحه گسترده 2007 Excel Microsoft  يكي از نرم افزارهاي پركاربرد در زمينه هاي مختلف علمي و فني از برنامه هاي مطرح جامعه اطلاعاتي كشور ميباشد و فراگيري آن به عموم علاقمندان به فناوريهاي نوين توصيه ميشود.


در اين كتاب سعي شده نكات آموزشي به صورتي مختصر، با زباني ساده و همراه با مثال و تصوير در قالبي جذاب بيان گردد تا فراگيران در سطوح مختلف علمي بتوانند به نحو احسن از آن استفاده كنند.


از ويژگيهاي بارز اين كتاب، تاكيد روي واژه ها و اصطلاحات انگليسي ضمن بيان معادل فارسي آن است، به گونه اي كه فراگير را در برقراري ارتباط صميمانه با محيط برنامه (كه طبيعتاً بر پايه زبان انگليسي طراحي شده است) ياري ميدهد. همچنين براي آشنايي بيشتر با اصطلاحات انگليسي مربوطه، ميتوانيد از بخش زبان تخصصي هر فصل و نمونه هاي ترجمه شده متن در پايان كتاب استفاده كنيد.


از آنجا كه برنامه اكسل داراي نكات بسيار ظريف و كاربردي مي باشد ، در اين كتاب سعي شده براي تاكيد روي اين نكات ، از كادرهاي ويژه اي تحت عنوان « نكته » و « آيا مي دانيد كه » استفاده شود و علاوه بر آن در انتهاي هر فصل ، در بخشي تحت عنوان « بيشتر بدانيم » به سوالات عملي و كاربردي كه ممكن است در حين كار با اين برنامه با آن برخورد كنيد ، پرداخته شده است .


به كليه خوانندگان اين كتاب توصيه ميشود پس از مطالعه مطالب آموزشي و مثالهاي مربوطه، تمرينهاي هر مبحث را به دقت حل كنند و در پايان، ميزان يادگيري خود را با استفاده از آزمونهاي پايان فصل ارزيابي نمايند.


اين اثر داراي مزيت هاي زير است:

*       تقسيم بندي ساعت هاي استاندارد در بخش هايي كه در يك روز آموزشي به پايان مي رسد.

*       پيش آزمون در ابتداي هر استاندارد به منظور سنجش اطلاعات ورودي دانش آموزان تدوين شده است.

*       در ابتداي هر فصل براي درگيري ذهن دانش آموز با مطلب آموزشي مقدمه اي بيان شده است.

*       روند آموزش در اين مجموعه، ساده، گام به گام و مبتني بر تصوير است .

*       تمرين هاي بين درس براي اطمينان از شكل گيري روند آموزش تدوين شده است.

*       خلاصه مطالب جامع و شامل تمام اهداف رفتاري درس مي باشد.

*       واژه نامه در انتهاي هر فصل وجود دارد و تمام لغات انگليسي مطرح شده در درس را دربرمي گيرد.

*       آزمون نظري در پنج شكل (صحيح و غلط)، (جوركردني)، (چهارگزينه اي )، (جاخالي)، (تشريحي) و

*       آزمون عملي مطابق با آخرين تكنيك هاي ارزشيابي تحصيلي تدوين شده است.


مدير سايت بازدید : 2121 پنجشنبه 14 اردیبهشت 1391 نظرات (1)

excel2007 دانلود فیلم آموزش مقدماتی توابع و فرمول ها در اکسل 2007.


Lynda.Com Excel 2007 Introduction To Formulas And Functions


اين مجموعه آموزشي به درخواست مدير سايت ACCToday.Ir  توسط مديريت محترم سايت P30learning.com جهت دانلود در دسترس علاقه مندان قرار گرفته است.ترجمه اين پست نيز توسط مديريت سايت  ACCToday .ir براي شما عزيزان ارائه شده است.


در اين دوره آموزشي شما ياد خواهيد گرفت كه چگونه با ابزارها و امكانات نرم افزار اكسل ، صفحات گسترده موثر و كارآمدي ايجاد كنيد.

دراين دوره آقاي Curt Frye  ( متخصص حرفه اي و ارزشمند اكسل ) به شما نحوه ساخت فرمول هاي مختلف رياضي و آماري را آموزش ميدهد.

همچنين چگونگي خلاصه كردن مقادير ( اعداد ) يك سري از سلول ها ، ايجاد فرمول هاي شرطي با استفاده از تابع IF  و ديگر توابع مربوطه و استفاده از ابزار اعتباردهي (Data Validation  ) براي ورود اطلاعات به صورت دقيق تر را به شما نشان خواهد داد .

او حتي به شما چگونگي جستجو كردن در يك ليست يا جدول را با استفاده از توابع HLookUp  و VLookUp را نيز آموزش مي دهد.

اين دوره آموزشي همراه با فايل ها تمريني ارائه شده است.

 مباحث عمده عبارتند از :

  1. كپي كردن و جايگذاري كردن نتايج فرمول ها
  2. ايجاد فرمول هاي شمارش ( Count ) همراه  با شروط خاص
  3. اتصال اكسل به يك منبع اطلاعات خارجي و ساختن جدول داده ها با دو ورودي متفاوت
  4. خلاصه سازي داده ها با استفاده از جداول در اكسل

 فايل هاي تصويري موجود در دوره :

1 –  معرفي دوره توسط آموزش دهنده

- خوش آمدگويي

- نحوه استفاده از فايل هاي تمريني

2 – آشنايي مختصر با فرمول ها و توابع در اكسل 2007

- معرفي و نحوه ساخت كلي فرمول ها

- ايجاد يك فرمول

- معرفي عملگرهاي رياضي ( مانند جمع و ضرب و…)

- استفاده از سلول هاي مرجع در فرمول ها

- كپي كردن و جايگذاري كردن فرمول ها و مقادير آنها

- تصحيح يك فرمول

- استفاده از بخش كمك فرمول ها در اكسل ( Excel Help  )

3 – ايجاد فرمول هاي پايه اي خلاصه سازي

 - ساخت فرمول جمع يا ميانگين

- ساخت فرمول جمع خودكار

- ساخت فرمول هاي كمترين ، بيشترين ، ميانه و مد

- ساخت فرمول به منظور شمارش سلول ها

- ساخت فرمول هاي به منظور خلاصه سازي سلول ها همراه با شرط

- خلاصه داده ها در نوار وضعيت ( status Bar )

- گرد كردن اعداد به بالا و پايين


مدير سايت بازدید : 22403 پنجشنبه 14 اردیبهشت 1391 نظرات (16)

 

IRR  چيست ؟ internal rate of return  يا به اختصار IRR به مفهوم نرخ بازده داخلي است .اين روش به 2 صورت زير تعريف شده است :

1 - متوسط نرخ بازده سالانه : يعني با انجام يك سرمايه گذاري ، شركت سالانه به طور متوسط چقدر بازده كسب ميكند . ( به عنوان مثال : ما اوراق قرضه اي را به نرخ 20 درصد خريداري كنيم ولي سالانه به طور متوسط 22 درصد سود كسب كنيم و بالعكس . )

2 - نرخي كه جريان هاي نقدي آتي را صفر مي كند : بدين معني كه با استفاده از اين نرخ مجموع جريان هاي نقدي كه از سال يكم به بعد وارد ( خارج )  ميشوند را ، با مبلغ سرمايه گذاري در سال صفر برابر كند.( براي بدست آوردن ارزش سهام و اوراق قرضه كاربرد بسيار زيادي دارد )

تعريف برخي از واژه ها :

سال صفر : سالي كه ما در آن سرمايه گذاري را انجام ميدهيم .

جريان هاي نقدي ورودي : مبالغي از وجه نقد كه بعد از سرمايه گذاري وارد شركت ميشوند و هميشه با علامت مثبت نمايش داده ميشوند . مثلا ما در سال دوم 200.000 جريان نقدي ورودي داريم ، يعني 200.000 حاصل از سرمايه گذاري به شركت وارد شده است .

جريان هاي نقدي خروجي : مبالغي از وجه نقد كه از شركت خارج ميشوند و هميشه به صورت منفي نمايش داده ميشوند. مثلاً سرمايه گذاري در سال صفر : اگر ما در پروژه اي سرمايه گذاري كرده باشيم عدد را به صورت منفي و اگر شركتي در پروژه ما سرمايه گذاري كرده باشد عدد را مثبت نشان ميدهيم.

مثال جامع : شركت الف ، يك شركت سرمايه گذاري است و قصد دارد از بين سه پروژه پيش رو يكي را انتخاب كند ، تنها معيار تصميم گيري براي مديران شركت ، استفاده از نرخ بازده داخلي است . از شما به عنوان مديرمالي خواسته شده است تا نظر خود را راجع به هر سه پروژه اعلام كنيد.اطلاعات پروژه ها به شرح تصوير زير است :

 

 

درباره ما
اين سايت در جهت ترويج آموزش حرفه حسابداري تاسيس شده است . همچنين آموزش نرم افزار اكسل نيز در اين سايت به صورت رايگان شروع شده است . اميدواريم كه گام كوچكي در اين مسير برداشته باشيم ، از همكاري شما استقبال ميكنيم. مديريت سايت
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نویسندگان
    آمار سایت
  • کل مطالب : 25
  • کل نظرات : 37
  • افراد آنلاین : 6
  • تعداد اعضا : 25
  • آی پی امروز : 4
  • آی پی دیروز : 17
  • بازدید امروز : 7
  • باردید دیروز : 22
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 95
  • بازدید ماه : 95
  • بازدید سال : 3,510
  • بازدید کلی : 186,309
  • کدهای اختصاصی