loading...
حسابداري امروز
مدير سايت بازدید : 2827 چهارشنبه 03 خرداد 1391 نظرات (2)

در اين پست متن كامل قانون تجارت براي دانلود آماده شده است.در اين فايل ، سرفصل هاي قانون در يك فايل اكسل گردآوري شده اند كه با انتخاب هر سرفصل متن كامل آن به نمايش در خواهد آمد .


براي راحتي استفاده كنندگان ، متن ها در نرم افزار Word نگاشته شده اند . براي استفاده كامل ، لطفا همه فايل ها را در يك پوشه قرار دهيد. 


مدير سايت بازدید : 24454 سه شنبه 02 خرداد 1391 نظرات (10)

NPV چيست ؟ Net Present Value  يا به اختصار NPV به مفهوم خالص ارزش فعلي است.


ارزش فعلي خالص عبارت است از : مجموع ارزش فعلي جريان هاي نقدي ورودي ، منهاي ارزش فعلي كل وجوهي كه در زمان حال سرمايه گذاري مي شود.

ارزش فعلي خالص يكي از بهترين معيارهايي است كه بدان وسيله طرحهاي سرمايه اي را ارزيابي مي كنند.


براي آشنايي بيشتر با برخي مفاهيم و واژه هاي خاص به پست معرفي كامل نرخ بازده داخلي IRR و تابع آن در اكسل مراجعه كنيد.


براي درك بهتر ، ما بايد ارزش تمام جريان هاي نقدي كه بعد از سال صفر وارد ميشوند را به ارزش آنها در سال صفر برسانيم.

يعني اگر يك جريان نقد 10 سال بعد وارد مي شود بايد ببينيم كه در سال صفر چقدر ارزش دارد ، چون همه مي دانيم كه ارزش پول طي زمان كاهش مي يابد.


با مثال زير شما به خوبي متوجه اين موضوع خواهيد شد :

مثال : كارخانه آلفا كه توليد كننده ي چندين محصول است ، با مشكلي در خط توليد يكي از توليدات خود مواجه شده است.ماشين آلات اين خط توليد از رده خارج شده اند و شركت سه راهكار را پيش رو دارد.براي تهيه طرح توجيهي اطلاعاتي به مديرمالي اين شركت ارائه داده است ،تا بر مبناي آنها محاسبات خود را انجام دهد.تنها معيار تصميم گيري در اين مورد استفاده از تكنيك خالص ارزش فعلي است.نرخ بازده مورد نظر مديريت نيز 20 درصد است.


  

مدير سايت بازدید : 2346 دوشنبه 01 خرداد 1391 نظرات (0)

محاسبات انحرافات سربار ، به علت دخيل بودن آنها در بهاي تمام شده محصولات ، يكي از مهمترين مراحل در حسابداري صنعتي است . و گاهاً  يكي از سختترين و پيچيده ترين محاسبات در تعيين بهاي تمام شده واقعي محصولات است.


در اين پست ، فايل محاسبه انحرافات سربار كه توسط آقاي دكتر ساعي ، عضو محترم هيات علمي حسابداري دانشگاه فردوسي ، تهيه شده است ، جهت دانلود و استفاده دانشجويان و همكاران در سايت قرار گرفته است.


مي توانيد اين فايل ارزشمند را براي اولين بار از سايت حسابداري امروز دريافت كنيد. 


مدير سايت بازدید : 806 شنبه 30 اردیبهشت 1391 نظرات (0)




براي استخدام در بانك ها ، شما نياز به دانستن يك سري مطالب درباره بانكداري داريد.در اين جزوه 250 صفحه اي شما آشنايي كاملي با مقوله هاي بانكداري ، انجام عمليات بانكي و ساير مطالب مرتبط با بانكداري ، پيدا مي كنيد.


همچنين افرادي كه در امور مالي شاغل هستند ، نيازمند دانستن چگونگي عمليات بانكي هستند.مانند : تعريف چك ، سفته ، بروات ، چگونگي افتتاح و گشايش حساب ، انواع سپرده ها و ... 


اين جزوه توسط بانك مركزي ، براي متقاضيان شركت در آزمون استخدام بانك ها تهيه شده است.




مدير سايت بازدید : 2085 شنبه 30 اردیبهشت 1391 نظرات (0)

براي آشنايي با امكانات نرم افزار اكسل ، كمپاني مايكروسافت MicroSoft ،اقدام به انتشار چندين فايل الگو نموده است . اين فايل ها Template نام دارند و براي معرفي انواع كارهايي كه مي توان با نرم افزار اكسل انجام داد طراحي شده اند.ازجمله :

1  - انواع محاسبات
2 - انواع نمودارها 
3 - فرمت بندي ها 
4 - انواع ليست ها 
و .... 

در اين پست مجموعه كامل اين فايل ها كه بالغ بر 140 مورد است ، با حجمي كم ، براي شما عزيزان آماده شده است.اميدواريم كه مفيد واقع گردد.


مدير سايت بازدید : 2481 پنجشنبه 28 اردیبهشت 1391 نظرات (1)


تسهيم سربار دواير خدماتي به توليدي ، يكي از مهمترين قسمت ها در تعيين بهاي تمام شده محصولات و خدمات است . تسهيم سربار بيشتر در درس صنعتي 1 مورد بحث قرار مي گيرد .به طور كلي از يكي از سه روش زير براي تسهيم بهاي سربار دواير خدماتي به دواير عملياتي استفاده مي شود : 


  1. روش مستقيم
  2. روش يك طرفه ( گام به گام يا پلكاني )
  3. روش دو طرفه ( رياضي ) 


در فايل اكسلي كه به زحمت يكي از دوستان تهيه شده است ، تمامي اين روش ها به طور اتوماتيك محاسبه مي شوند.كافي است شما مبالغ و مباني تسهيم سربار را در فايل وارد كنيد ، تا به صورت خودكار هر سه روش محاسبه شوند.( متن كامل راهنما ، در فايل گنجانده شده است).


مي توانيد اين فايل را در محاسبه سربار در سطوح مختلف و گسترده استفاده كنيد ، هم چنين براي حل تمرين هاي كتاب صنعتي 1 نيز مفيد مي باشد. 


مدير سايت بازدید : 1140 چهارشنبه 27 اردیبهشت 1391 نظرات (0)



در اين پست مجموعه فرم هاي لازم به همراه راهنما ، جهت گشايش اعتبار اسنادي داخلي ( LC ) جمع آوري شده اند .


اين نحوه گشايش مربوط به بانك صنعت و معدن بوده و فرم ها متعلق به اين بانك هستند.با خواندن راهنما و پر كردن فرم ها به راحتي مي توانيد در ديگر بانك ها نيز گشايش انجام دهيد .




مدير سايت بازدید : 1555 چهارشنبه 27 اردیبهشت 1391 نظرات (0)
در اين پست مجموعه كامل استانداردهاي حسابرسي ايران را براي دانلود آماده كرده ايم .

اين مجموعه مطابق با آخرين تغييرات در استانداردهاي ايران مي باشد ، كه از طرف سازمان در آنها اعمال شده است . جهت راحتي كاربران ، اين مجموعه به دو صورت PDF و Word براي دانلود آماده شده است . 

دانلود در قالب PDf 


دانلود در قالب Word 




مدير سايت بازدید : 1205 دوشنبه 25 اردیبهشت 1391 نظرات (0)
در اين پست مجموعه كامل استانداردهاي حسابداري ايران ( از 1 تا 32 ) را براي دانلود آماده كرده ايم .

اين مجموعه مطابق با آخرين تغييرات در استانداردهاي ايران مي باشد ، كه از طرف سازمان در آنها اعمال شده است . جهت راحتي كاربران ، اين مجموعه به دو صورت PDF و Word براي دانلود آماده شده است . 

دانلود در قالب PDF 


دانلود در قالب Word 

تعداد صفحات : 3

درباره ما
اين سايت در جهت ترويج آموزش حرفه حسابداري تاسيس شده است . همچنين آموزش نرم افزار اكسل نيز در اين سايت به صورت رايگان شروع شده است . اميدواريم كه گام كوچكي در اين مسير برداشته باشيم ، از همكاري شما استقبال ميكنيم. مديريت سايت
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نویسندگان
    آمار سایت
  • کل مطالب : 25
  • کل نظرات : 37
  • افراد آنلاین : 8
  • تعداد اعضا : 25
  • آی پی امروز : 31
  • آی پی دیروز : 17
  • بازدید امروز : 38
  • باردید دیروز : 22
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 126
  • بازدید ماه : 126
  • بازدید سال : 3,541
  • بازدید کلی : 186,340
  • کدهای اختصاصی